Veel mensen zijn gevoelig voor het woord “gratis”. Wanneer je iets gratis kunt krijgen, gaat het hart van veel Nederlanders sneller kloppen. Gratis producten, spullen en proefmonsters. Je kunt je afvragen waarom er zoveel gratis dingen worden weggegeven. Daar zijn twee hele goede redenen voor. Superzoeker laat je weten welke dit zijn.
Een hele belangrijke reden van het weggeven van gratis producten is natuurlijk omdat het een stukje reclame is voor de bedrijven! Ze willen niets liever dan veel naamsbekendheid bij de consument. Dit verkrijgen ze heel simpel: door gratis producten weg te geven! Door deze manier maakt de consument op een leuke manier kennis met het bedrijf. Het bedrijf hoopt dat je hierna de gratis verkregen artikelen in de winkel koopt.
Door gratis artikelen te ontvangen krijgen deze bedrijven ook veel informatie over jou. Je moet bijvoorbeeld je e-mailadres en andere gegevens invullen. Deze worden dan waarschijnlijk gebruikt voor verschillende promotionele activiteiten. Het bedrijf stuurt je bijvoorbeeld regelmatig een nieuwsbrief met hierin zijn aanbiedingen of (gratis)producten.
Als je het leuk vindt om gratis artikelen te ontvangen is het verstandig om daar een apart e-mailadres voor aan te maken. Dan komen jouw persoonlijke mails niet tussen de promotiemails.